Bye Cape Town & hi Durban! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Tuinstra - WaarBenJij.nu Bye Cape Town & hi Durban! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Tuinstra - WaarBenJij.nu

Bye Cape Town & hi Durban!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nienke

21 Juli 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag allemaal,

Ik zal beginnen bij het cheetah-park. Het was (weer) erg mooi weer en warm.. Nazira, Nadia, Zafy en ik gingen met z'n 4en naar het cheetah-park en daarna lunchen bij Moyo (spreek uit als: Mo-jo, en niet Mo-djo).
Goed. We hebben eerst even bij de cheetahs gekeken en een sappig cheetaahtje (?) uitgezocht voor mij. Joseph was de gelukkige. We moesten een uur wachten voordat ik met hem kon spelen, dus gingen we eerst maar lunchen.
Het was een lopend buffet en ze hadden heel veel en heel lekker eten. Allemaal typisch (Zuid-)Afrikaans eten. We zaten in een grote tent en er lagen kleden op de stoelen, voor als je het koud had. Eerst kwam er een vrouwtje onze handen wassen, met rozenwater. Daarna konden we beginnen met eten en toen kwamen er allemaal negertjes met dienbladen en daarop (opgestapelde) glazen! Ze dansten heel tof op de muziek en ze lieten de glazen heel. De muziek die werd gedraaid was ook heel Afrikaans.
Toen we aan het eten waren, kwam er een vrouwtje om onze hoofden te verfen (ze zette een paar stipjes). Ennn, even later kwamen er 4 negerinnen en 2 negers dansen, zingen en muziek maken. Het was echt heel erg mooi, ik kreeg er helemaal kippenvel van.. Ze gebruikten trommels, samba(ba?)llen, woodblock en nog een soort tamboerijn. Het was heel ritmische en de dansbewegingen waren heel groot en energiek.
Nadat ze klaar waren met hun optreden, kwamen ze nog een prive-showtje geven aan ons. Ze gingen bij onze tafel staan en zingen. Toen ze klaar waren hebben ze ons nog de 'tong-klik' van het Xhosa geleerd, want dat vroegen we.
Na onze lunch gingen we naar Joseph, die op mij zat te wachten. Hij was nog niet gevoerd namelijk. Ik mocht samen met een stel uit Texas, ( ik heb even contact gelegd met ze, haha! ) en een jongeman bij Joseph in het hok. Joseph was een beetje wild en hij bleef niet echt liggen. Ik heb 2x bij hem gezeten, dankzij de man uit Texas, want die zei dat ik niet lang was geweest, en dus mocht ik nog een keer. Joseph had niet echt een zacht vachtje.. Hij was wel echt tof, een hele dunne grote cheetah!
(De foto's kan ik helaas hier niet op zetten, want die zijn te groot; sorry!)

's Avonds hadden we de surprise-party van Tahrir. Het was heel leuk en er waren ook best veel mensen. Ze heeft echt een enorm groot huis (ik dacht dat mijn huis al wel aardig groot was..)! Ik ben met haar vader op de foto geweest. Hij is 'head of ministers of the Western Cape'. Hij is dus eigenlijk de premier.

Gister hadden we de birthday-breakfast van Nadia. Ze had allemaal vrienden en familie uitgenodigd en het was erg gezellig. Iedereen is hier heel vriendelijk en spraakzaam, dat is wel leuk.

Vandaag is de eerste dag in 2 weken dat ik (denk ik) niets te doen heb. Maar ik ben nogal moe van alles, dus dat vind ik niet zo heel erg. Woensdag ga ik op safari, via Cape Town vlieg ik naar Durban en daar slaap ik dan eerst 1 nacht bij een gastgezin. De safari duurt 10 dagen, dus dit is tot dan de laatste blog van mij, want ik heb daar nergens internet denk ik..

Drukkie, groote soen & tot siens!
Nienkie.

Oja, ik heb gister (maandag) post gekregen: een kaart van Jolmer, dagboekbriefjes van Marije en een kaart van Gerard & Sjoukje. Heel erg bedankt, het is erg leuk om post te krijgen!!

  • 21 Juli 2008 - 10:28

    Jelmer:

    Hm klinkt als een leuk restaurantje (A)

  • 21 Juli 2008 - 14:26

    Ronald:

    Leipe dingen gedaan weer (Y)
    Maar op die safari zie je waarschijnlijk de cheetahs in het wild!?
    Doe de volgende keer dat je die premier ziet hem even de groeten van mij?
    Hij weet wel wie ik ben denkz.

  • 21 Juli 2008 - 16:49

    Marjolein:

    Heej lief nichtje!

    Eindelijk de tijd om je even te laten weten dat ik je verhalen met veel plezier lees en de foto's met veel genoegen bekijk! Wat valt dat blonde haar opeens op tussen al die locals! Al eentje aan de haak geslagen (vraag wel minstens 50 kamelen!) of laat je t een beetje aan je voorbij gaan? En dan de natuur, ben nu al hevig jaloers op je (een weekendje maastricht valt behoorlijk tegen naast die ervaringen)! Geniet er nog even lekker van meis!

    heel veel liefs, mar

  • 22 Juli 2008 - 16:51

    Jan:

    Hey, leuk al je belevenissen!
    Rio de janeiro was inderdaad super leuk! Gezellig met de nederlanders enzo. Veel gezien en veel lol gehad. Safari word vast ook erg leuk voor je.
    Veel plezier nog! Je zit nu denk ik ook bijna op de helft van je vakantie??
    Groetjes, Jan

  • 22 Juli 2008 - 23:04

    Ilonaa:

    Haa Nienke
    wat beschrijf je toch alles leuk! dank daarvoor!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! heel veel plezier met de safari en alles wat je daar maar meemaakt!
    hou je

    Ilona

  • 24 Juli 2008 - 12:13

    Jolmer:

    hee nienke wij zijn vandaag weer thuis gekomen dus kon ik je berichten weer lezen, echt coole verhalen en veel plezier op de safari.


  • 25 Juli 2008 - 09:44

    Fred:

    ha nienke,

    even een berichtje van een der sponsoren
    mooi dat je het zo naar je zin hebt, die vakanties met ons

  • 25 Juli 2008 - 09:49

    Fred:

    (per ongeluk ge-enterd)

    vallen in het niet wat betreft de wilde beesten die je daar ziet (wij hebben alleen een paar geslachte kippen en een haas in Italie gezien)
    Oma is erg te spreken over de kwaliteit van je foto's, evenals je bleekwitte nichtjes (na Alanya) uit Hasselt.

    Groet,

    Pappie

  • 25 Juli 2008 - 23:18

    Jolmer:

    het waren fazanten

  • 25 Juli 2008 - 23:18

    Jolmer:

    niet dat het heel veel uitmaakt..

  • 26 Juli 2008 - 01:56

    Gertjan:

    Had me geloof ik nog niet aangemeld voor de email service dus nu in een keer al je berichten gelezen. Wat schrijf je ontzettend leuk over alles wat je meemaakt. Ik ben wel een beetje jaloers hoor want wat zou ik graag ook weer in SA zijn. Het is volgens mij het mooiste land. Als fan van Nelson Mandela is zijn autobiografie zeer de moeite waard om te lezen.Ik ben erg benieuwd naar je verdere avonturen. Maar die lees ik ws. pas over drie weken want ik ga vandaag zelf op vakantie.Jij in elk geval heel veel plezier. En hopelijk tot gauw.

  • 27 Juli 2008 - 16:33

    Silv.:

    Nienkie, je maakt té veel mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Op deze weblog kun je lezen of ik nog in leven ben en wat ik verder uitspook. Ik zou het leuk vinden als je een bericht achterlaat!

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 25775

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

Nepal & Tibet!

26 Maart 2014 - 13 April 2014

Al-Mamlakah al-Urdunīyah al-Hāshimīyah = Jordanië!

20 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Geneeskunde in Ghana

05 Juli 2008 - 18 Augustus 2008

Uitwisseling Zuid-Afrika

Landen bezocht: