Don't cry for me, South Africa. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Tuinstra - WaarBenJij.nu Don't cry for me, South Africa. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nienke Tuinstra - WaarBenJij.nu

Don't cry for me, South Africa.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nienke

19 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Oké, dit is mijn laatste weblogje over mijn Zuid-Afrika-avontuur. Ik heb heel erg genoten van alles en het zijn echt 6 ontzettend mooie weken geweest, om nooit te vergeten! Voor de mensen die de foto's willen bekijken; dat kan. Het zijn er 2353 (en elke foto heeft natuurlijk een verhaal, haha), dus je moet wel even tijd maken & zorgen dat je RedBull en/of koffie meeneemt.

Zondagavond om 7 uur vloog ik van Cape Town naar London Heathrow. Het afscheid met mijn familie in Zuid-Afrika was heel erg moeilijk. 'I have 3 daughters now,' zei Nazira, mijn hostmommy. Dat vond ik echt heel erg lief & leuk om te horen..

Gisterochtend om 11 uur landde mijn vliegtuig in NL, ik heb een goede terugreis gehad; 2 films gekeken, 2x naar de wc geweest, een beetje turbulentie gehad, Bordeaux (en een dorpje in Algerije) vanuit het vliegtuig gezien, muziek geluisterd, een klein beetje geslapen en weer een lekker avondeten & ontbijt gehad.
Alleen tijdens de vlucht van Londen naar Amsterdam was ik een beetje bang, want er zat een hele dikke enge man voor me, met een vieze baard en een doek om zijn hoofd. Ik hield hem een nogal in de gaten (wat had ik tegen hem kunnen beginnen?), maar hij hield zich de hele vlucht koest. Gelukkig.

Het 'weerzien' met mijn familie en vrienden in NL was (ook) emotioneel; het gehuil mag nu ook wel eens ophouden, wat mij betreft (ik was zelf de grootste huiler hoor).. 's Avonds hadden Silvia & mijn moeder een Surprise-party georganiseerd. Die was écht te gek en het idee dat al die mensen (bijna alle klasgenoten + een paar voetbalteamgenoten) er voor mij waren, was echt speciaal.. Het was een hele gezellige avond en daar wil ik iedereen bij deze graag voor bedankten. Heel erg bedankt dus!

Ook wil ik iedereen bedanken voor de interesse die jullie in mij(n reis) getoond hebben, de afgelopen weken. Bedankt voor de kaartjes, e-mails, smsjes, telefoontjes in ZA, reacties op mijn weblogs en bedankt voor de telefoontjes die ik kreeg toen ik weer in Nederland was. Het gaf me echt een heel goed gevoel dat er zoveel mensen zijn die met mij 'meeleefden'.

Ik mis Zuid-Afrika best wel erg, maar ik denk dat dat redelijk normaal is. Het is ook fijn om weer thuis te zijn, en om mijn Nederlandse familie & vrienden weer om me heen te hebben!
Dingen die ik mis;
- Het uitzicht op Cape Town 's nachts.
- Mijn elektrische deken.
- Het heerlijke eten, waardoor ik 4 kg ben aangekomen (ik heb me zonet voor het eerst gewogen).
- De (mensen die ik ontmoet heb op de) safari.
- Alle varianten die er op mijn naam zijn gemaakt. Ik moet zeggen dat ze vaak erg creatief waren; Nienkie Teenstra was echter de meest voorkomende manier waarop mijn naam werd uitgesproken.
- Mijn gezin in Cape Town.
- Het mooie weer; in de winter op het strand liggen is echt tof!
- Lang zijn, hoewel ik dat niet écht mis; het is wel iets wat ik 6 weken 'lang' ben geweest. ; )
- Engels praten. Na 6 weken engels gepraat te hebben, vergeet ik soms woordjes in het Nederlands of gebruik ik een Engels woord. Een beetje stom.
- De knuffeligheid van de mensen in SA, hier in NL is het een stuk 'stijfer'.
- Afrikaans! Het leukste/grappigste taaltje dat er is, vind ik. ; )
- En alle andere geweldige dingen aan Zuid-Afrika die ik vergeten ben..

Nogmaals, heel erg bedankt allemaal!
En voor de laatste keer;

Baie groote soen & drukkie,
( Nu gewoon weer: ) Nienke.

  • 19 Augustus 2008 - 19:28

    Silvia:

    Goed om je weer terug te hebben bru.
    baaie.xx

  • 19 Augustus 2008 - 19:53

    Sjoukje En Gerard:

    En weet je wat wij zullen missen??
    Je mooie verhalen op de site.
    Fijn dat je weer bij je pappie en mammie bent en we komen langs met Red Bull voor je verhalen en foto's.
    ps: die enge kerel was niet eh...........??

  • 20 Augustus 2008 - 14:54

    Jelmer:

    en meteen weer lekker naar school;)

  • 03 September 2008 - 01:19

    Mloewz:

    Wat een verandering! En nu weer in t koude (neem ik aan) NL en school!

    Het wat wel super om al je verhalen te lezen! Denk je nog ooit terug te gaan naar je gezin en SA?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Op deze weblog kun je lezen of ik nog in leven ben en wat ik verder uitspook. Ik zou het leuk vinden als je een bericht achterlaat!

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 25775

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

Nepal & Tibet!

26 Maart 2014 - 13 April 2014

Al-Mamlakah al-Urdunīyah al-Hāshimīyah = Jordanië!

20 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Geneeskunde in Ghana

05 Juli 2008 - 18 Augustus 2008

Uitwisseling Zuid-Afrika

Landen bezocht: