Baai almal! - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van Nienke Tuinstra - WaarBenJij.nu Baai almal! - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van Nienke Tuinstra - WaarBenJij.nu

Baai almal!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nienke

18 Juni 2008 | Nederland, Wolvega

Over 3 weken, op 5 juli om precies te zijn, vlieg ik naar Zuid-Afrika.
Ik blijf daar 6 weken, bij een gastgezin in Cape Town.. Mijn 'hostsister' heet Zafeerah (Zafy) Omar en ze is net zo oud als ik. 17 dus. Ik heb al redelijk veel met haar gemaild en ze lijkt me wel aardig.

Ik heb een paar boekjes gelezen over ZA, en wat betreft de activiteiten, wil ik graag; Robbeneiland bezoeken, de Tafelberg beklimmen, de 'Grote Vijf' zien (tijdens de safari in het Kruger National Park), pinguïns ontmoeten op het strand van False Bay, een lipschijf laten zetten, walvissen checken aan de Whale Coast, paardrijden in Badplaas, kanoën op de Blyde River, een Zulu-stam ontmoeten en véél foto's maken!!
Verder lijkt het me wel mooi om te zien hoe het Zuid-Afrikaanse leven is, sociale contacten te leggen, iets te leren over de religie (islam) van mijn hostfamily en misschien zelfs een beetje afrikaans te leren!
Genoeg plannen dus. Nu moet ik ze alleen nog zien uit te voeren.

Voor het geweld in Cape Town (en in de rest van ZA) ben ik niet echt bang, want het is niet tegen Europeanen gericht en ik denk dat mijn gastgezin goed weet waar ik wel en waar ik beter niet heen kan gaan. Volgens mij is het inmiddels ook al wel rustiger..

Ik heb heeeuul erg veel zin in mijn reisje!! Vooral in de safari heb ik zin, die is overigens van 24 juli t/m 2 augustus.

Oké, dit was mijn welkomstbericht aan allen die dit lezen.. Je kunt je e-mailadres invullen, zodat je een e-mail ontvangt als ik weer een nieuw bericht heb geplaatst. Zo kun je op de hoogte blijven (tenzij je dat niet wil natuurlijk).

Groetennnn,
Nienke.

P.S. Je kunt me gewoon e-mailen en/of sms-en, mocht je de behoefte voelen om persoonlijk contact met mij te onderhouden gedurende deze 6 weken.
2. Voor mensen die niet weten wat een lipschijf is, klik op de volgende link: http://thump01.pbase.com/g4/15/667115/3/60511467.ET0714.jpg
3. Tot slot: laat een bericht achter, dat vind ik leuk.

  • 28 Mei 2008 - 21:36

    Marjan:

    Hey Nienke, heel veel plezier in ZA!
    Ik zal je volgen.. ben erg beniewd...

    Liefs Marjan


  • 29 Mei 2008 - 17:21

    Ronald:

    hé nienke

    Ik wens je alvast heel veel plezier in kaapstad en ik hoop dat je weer heelhuids thuis komt!

    Ik ga je volgen,
    Groetun Ronald

  • 31 Mei 2008 - 16:19

    Mloewz:

    Heey Nienke!

    Ga je toevallig ook met de Rotary via school weg? Ik ben vorig jaar geweest naar Mexico ^^ En nu woon ik er al weer een tijdje..kei leuke ervaring hoor! En vooral gek doen en veel foto's maken :D Veel plezier iig!

  • 03 Juni 2008 - 18:24

    Jolanda Hartkamp:

    Hallo nienke, wat leuk voor je dat je zo,n reis gaat maken zeg.zal vast een mooie ervaring in je leven zijn.Heel veel plezier en geniet van de mooie dingen om je heen. x

  • 07 Juni 2008 - 15:25

    Sanne:

    Haay nichtje!!

    Natuurlijk ga ik jou volgen..:D Alvast heel veel plezier, maar spreken elkaar binnenkort vast nog wel!

    Liefs Sanne

  • 07 Juni 2008 - 17:03

    Judith Piersma:

    Hoi Nienke!

    Via je hyves kwam ik op deze site. Wat super gaaf dat je naar ZA gaat. Helemaal alleen. Wat super! Ik wens je alvast heel veel plezier! En zal zeker nog een keer hier langs komen om te lezen hoe je het daar hebt!

    Groetjes Judith

  • 18 Juni 2008 - 21:37

    Wesley:

    Leuk zo`n lipschijf :D

  • 19 Juni 2008 - 09:55

    Ilona:

    Ik mis je nu al :huilpoppetje:

  • 02 Juli 2008 - 18:20

    StinkiSilvia:

    aap laat je niet opeten door een zoeloe, of erger laat je niet pakken door een zoeloe.
    HOOOI xx (mis je ^^)

  • 02 Juli 2008 - 19:59

    Vallinga Rotary Lid:

    Nienke maak er een mooi tijd van en geniet van alles zorg dat je weer gezond thuis komt

  • 03 Juli 2008 - 08:09

    Gertjan:

    Hee Ninotschka,
    Het grote aftellen is nu wel volop aan de gang denk ik. Ik wens je een hele leuke tijd in SA, dat gaat ongetwijfeld lukken Ik hoop dat je met net zulke mooie herinneringen terugkomt als ik, aan het land zal het niet liggen. Dus maak er een mooie tijd van veel liefs Gertjan

  • 03 Juli 2008 - 08:13

    Mary Post:

    03-07-'08
    Hallo Nienke,
    fantastische reis gewenst.
    En ik verheug me op je reisverhalen.
    Mary

  • 03 Juli 2008 - 20:07

    Sjoukje:

    Whow!, dat is een mooie reis, Heel veel plezier en we volgen je vanaf de andere kant van de wereld. Wij gaan in china kijken. Groetjes uit Kampen G en S

  • 04 Juli 2008 - 09:41

    Hans Peetsold:

    Hoi Nienke,

    Heel veel plezier. Sam heeft het in Canada prima naar zijn zin. Nooit jezelf aan de leeuwen voeren. ;)

  • 04 Juli 2008 - 21:12

    Henk Brouwer:

    Hoi Nienke,
    Nog een goeie reis en een plezierige tijd in Afrika. We horen en zien wel wat je daar allemaal beleefd.

    groet,

    Henk

  • 05 Juli 2008 - 09:20

    Silviaa:

    Haaaiii lief klein mokkeltje,
    Laatste berichtje voor je vertrek. Vannacht was een mooi maar besloten afscheidsfeestje, en ik mocht lkkr met jou de laatste nacht doorbrengen door naast jouw te ronken. Ik wens je super veeeeeeel plezierr lkkr blondje, Maar ik wil ook dat je goed op je past en met een zak over je blonde haren de stad ingaat. 'T wordt vast allemaal een hele mooie ervaring en ik hoop dat je het zo naar je zin gaat hebben dat je doar blieft. ROestiggg poepjeee!! xx (L)

  • 06 Juli 2008 - 20:49

    Sillebille:

    Woarr blieben die sappige verhalen..?

  • 07 Juli 2008 - 10:58

    Nienke:

    Daar is het sappige verhaal. Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Op deze weblog kun je lezen of ik nog in leven ben en wat ik verder uitspook. Ik zou het leuk vinden als je een bericht achterlaat!

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 25775

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

Nepal & Tibet!

26 Maart 2014 - 13 April 2014

Al-Mamlakah al-Urdunīyah al-Hāshimīyah = Jordanië!

20 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Geneeskunde in Ghana

05 Juli 2008 - 18 Augustus 2008

Uitwisseling Zuid-Afrika

Landen bezocht: