Nepaliiiii - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nienke Tuinstra - WaarBenJij.nu Nepaliiiii - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nienke Tuinstra - WaarBenJij.nu

Nepaliiiii

Blijf op de hoogte en volg Nienke

18 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Zoooo, daar ben ik dan! Na 17 uur vliegen en een overstap op Kuala Lumpur, ben ik gistermiddag eindelijk aangekomen in Kathmandu. Wat een stad zeg! Er is een immense chaos, stank en rotzooi. En een heleboel kleuren, tempels, heilige koeien op straat, prachtige oude vrouwtjes met kleurige jurken, enoooorm veel en gevaarlijk verkeer en bedelende kindertjes. Een soort India volgens mij. Best wel een cultuurshock, het lijkt verdacht veel op Ghana in een heleboel opzichten. Even kort een verhaaltje bij deze.

Er stond trouwens niemand op mij te wachten bij het vliegveld in Kathmandu, dat was wel wat jammer. Ik wachtte maar gewoon rustig af en na een poosje kwamen er 2 jongens naar me toe of ze konden helpen. Ik zei dat ik wachtte op mijn 'friend' die me zou ophalen. Ze zeiden dat ze mijn friend wel kenden en even later kwam de taxi voorrijden. Ik snap dat dit heel vaag en onbetrouwbaar klinkt, maar dat was het niet. En ik werd veilig naar mijn nieuwe huis gebracht. Waar ik overigens met helder weer uitzicht heb op de berg der bergen: de Mount Everest!

Inmiddels heb ik 3 moessonbuien overleefd, doe ik netjes mijn schoenen uit voor de deur van het huis, loop ik op blote voeten en eet ik met mijn handen. Als een ware Nepalese Hindoeist. Ongeveer 87% van de Nepalesen in aanhanger van het Hindoeisme! Mijn aardige gastgezin valt hier ook onder. Gisteravond mocht ik, samen met de andere vrijwilligers die hier verblijven, getuige zijn van het verjaardagsfeestje van Rojav (of Vojar, ik vergeet de namen steeds). Hij werd 8 (of 9, dat is me ook niet helemaal duidelijk) en er werd een heleboel gegeten, allemaal erg pittig uiteraard. Ik merk er tot nu toe nog niks van.. ;) Daarna een ritueel met kaarsjes, wierook, bloemetjes en water en de jarige kreeg een mooie rode stip en wat rode prut op zijn hoofd. Was erg leuk om mee te maken, zo meteen op de eerste avond.

Vanmiddag hadden we onze eigen 'Name-giving ceremony'. Mijn Hindoestaanse naam is Nivmana (dacht ik). En wat het betekent moet ik nu zelf uitzoeken, dat was de opdracht.. Verder kregen wij ook een mooie rode stip op ons hoofd en een bloemetje in het haar. Hartstikke leuk dus!

De komende dagen hebben we nog allerlei culturele dingetjes op het programma staan en weinig tijd voor internet denk ik, dus bij deze maar vast even een korte update.

Alles gaat dus goed, ik ben veilig aangekomen en ik pas goed op mezelf (voor opa en oma).

Groetennnn vanuit een stinkend maar toch wel heel bijzonder Kathmandu!

Nienkie/Nivmana

  • 18 Augustus 2014 - 14:40

    Petra:

    Lieve Nien,

    Alweer een mooie reis afgestreept van je "Bucket-List". Ga er van genieten en kom heelhuids weer terug.

    Liefs nicht Petra

    p.s. bij het lezen van je Hindoe-naam kreeg ik toch een ander beeld van je... Nivmana?

  • 18 Augustus 2014 - 18:12

    Anna:

    Nienke heel veel plezier in Nepal en pas goed op jezelf!
    We zullen je gaan volgen tijdens je reis, leuk!.

    Groetjes Andries en Anna

  • 18 Augustus 2014 - 18:26

    Mama:

    Een beetje googelen levert op dat je hindoenaam" diepe stilte " betekent.......herken ik niet helemaal:)

  • 18 Augustus 2014 - 18:48

    Erwin:

    He nienke, geniet ervan jonge woudloper, wel op tijd terug voor het grote feest van opa en oma neem ik aan?
    Erwin

  • 18 Augustus 2014 - 22:29

    Marion Boermans:

    Hoi nienke , wat een avontuur ga je weer aan !!! Super meid en leuk om je te kunnen volgen !! Fijne tijd , liefs van mij ( ook dikke kus van ton)

  • 20 Augustus 2014 - 20:43

    Rob Bruntink:

    Hallo Nienke,

    Dus nog niet genezen van het reisvirus? Pas goed op jezelf en zal je reisverslag met interesse volgen.
    groet Rob Bruntink

  • 21 Augustus 2014 - 20:31

    Harm En Petra:

    Hallo Nienke,
    Wat weer ontzettend leuk je verhalen te lezen. We hopen nog veel van je te ontvangen en blijven je volgen.

  • 25 Augustus 2014 - 16:42

    Aja:

    Wat een leuke start heb je gemaakt, valt gelijk in een verjaardagsfeestje.
    Ik zie graag je volgende reisverslag.
    Wees voorzichtig en geniet er van.
    Knuffel Aja.

  • 02 September 2014 - 11:13

    Nico Tuinstra:

    Graag Foto MET STIP

  • 02 September 2014 - 11:44

    Hittsje Tuinstra:

    lieve Nivmana

    valt meteen weer in het feestgedruis, bier kennen ze daar vast niet......:-)
    hoop dat je veel ziet, ruikt , proeft, beleeft,
    de grote berg M E kun je beter van uit je raam blijven bekijken , is veiliger ...
    het ga je goed, we horen wel weer van je, doe vooral voorzichtig!!

    xxx

  • 12 September 2014 - 17:52

    Petra Gramsbergen:

    Lieve Nivmana/ Nienke,

    Al een tijdje niets van je gehoord, ik ben benieuwd naar al je verhalen, al een beetje ingeburgerd?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal & Tibet!

Aziejuhh

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

Op huus an!

06 Oktober 2014

Fantastisch en vreselijk Tibet!

24 September 2014

Tapaaiko ke photo kena saktjoe?

15 September 2014

Around Annapurnaaaa!

15 September 2014

Kathmandu & Pokhara
Nienke

Op deze weblog kun je lezen of ik nog in leven ben en wat ik verder uitspook. Ik zou het leuk vinden als je een bericht achterlaat!

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 700
Totaal aantal bezoekers 25775

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

Nepal & Tibet!

26 Maart 2014 - 13 April 2014

Al-Mamlakah al-Urdunīyah al-Hāshimīyah = Jordanië!

20 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Geneeskunde in Ghana

05 Juli 2008 - 18 Augustus 2008

Uitwisseling Zuid-Afrika

Landen bezocht: