Op huus an! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nienke Tuinstra - WaarBenJij.nu Op huus an! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nienke Tuinstra - WaarBenJij.nu

Op huus an!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Nienke

21 Oktober 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op verzoek van opa toch nog even een kort afsluitend verslagje.

Zo'n 2 weken geleden kwamen mijn moeder en Anne aan in Kathmandu, waar ik ze op het vliegveld opwachtte. We hebben gegeten bij mijn gastgezin en toen we hun kok en schoonmaker, de 16-jarige Rajan, 50 euro gaven, wat in Nepal heel veel geld is, om zijn school te betalen, zei hij: "but I have nothing to give to you".. Nouu toen kreeg ik wel even tranen in mijn ogen. Ik bedankt hem dat hij de afgelopen tijd zo goed voor me gezorgd had en voor zijn vrolijkheid elke dag.

In Pokhara hebben we fietsen gehuurd en heel erg leuk door de kleine straatjes gefietst, waar altijd echt van alles te zien is. Ik denk ook dat mijn mooiste momenten in Nepal tijdens de busreizen waren, waarbij je met gewoon naar buiten kijken zoveel moois ziet. Echt, wat een prachtig land!
Over busreizen gesproken.. Eén keer hadden we een busreis van ongeveer 6 uur, waarbij de bus na een pauze opeens niet meer startte. De versnellingsbak werd zo ongeveer uit elkaar gehaald en er kwam steeds meer gereedschap aan te pas.. Op een gegeven moment (we hebben uiteindelijk ongeveer 2 uur gewacht) kwam er een vervangende bus, omdat onze eerste bus niet meer te redden bleek. De vervangende bus had niet genoeg zitplaatsen, maar toen iedereen aan boord was, zagen we opeens onze eerste (kapotte!) bus gewoon er vandoor rijden! Hahaha echt heel bijzonder.. Nepali style!

In Sauraha, bij de grens met India, hebben we 1 dag heel erge regen gehad, dat was het enige wat wij gemerkt hebben van de Indiase orkaan Hudhud. Bedankt voor alle berichtjes die vroegen hoe het met ons ging.. Een heel raar idee dat er zoveel mensen zijn omgekomen in het Annapurna-gebergte op dezelfde trekking die ik een maand eerder gedaan heb.. Vreselijk en niet goed voor te stellen.

De laatste dag in Nepal hebben we doorgebracht in een Hindoe-tempel complex (Pashupatinath) waar we getuige waren van ongeveer 8 crematies. Heel bijzonder en indrukwekkend om bij te zijn! De lichamen worden eerst gewassen in de rivier en daarna op een houtstapel gelegd, die de oudste zoon aansteekt..

Tjaa, en met het geel worden van de rijstplantjes en het aanbreken van het oogstseizoen werd het voor mij tijd om Nepal te verlaten. Ik heb het echt heel erg leuk gehad en ben een heleboel ervaringen en ontmoetingen met bijzondere/maffe mensen rijker. Super gaaf om gedaan te hebben, zowel Nepal als Tibet!

Met moeders en Anne heb ik op de terugweg nog een leuk dagje Kuala Lumpur gehad, omdat we een overstap hadden in Maleisie. Wat een metropool! Was best leuk om te zien, weer veel meer ontwikkeld dan Nepal, dat valt dan opeens extra op!

Ik heb een heleboel foto's gemaakt van al het moois wat ik heb gezien. Mocht iemand die nog eens uitgebreid willen zien, dan kan dat en hoor ik dat natuurlijk graag! Misschien zet ik er nog een paar op facebook.

Maf om nu weer 'gewoon' in Nederland te zijn, weer rechts op de perfect aangelegde wegen te rijden en opeens in de herfst en tussen de pepernoten terecht gekomen te zijn!

Nogmaals bedankt voor alle leuke berichtjes! Ik geniet nog even van 3 weken vrij zijn..

Namaste & kale shoo,
Nienke

  • 21 Oktober 2014 - 20:08

    Marion:

    Hoi lieve nienke ! Wat een mooi verslag , ik heb er van genoten , wat ben je een kanjer dat je dat allemaal doet ! Super dikke kus van mij en tonxxxxxxx

  • 21 Oktober 2014 - 20:41

    Andries:

    Mooie reisverslagen Nienke.
    Maar weer een ervaring rijker en andere dingen
    opsnuiven van verschillende culturen.
    Groetjes Andries.
    P.s. ijshockey is weer begonnen.

  • 22 Oktober 2014 - 09:18

    Hittsje:

    lieve nienke

    ik ben toch ook weer blij dat je veilg in het over georganiseerde nederland voet aan wal hebt gezet

    geniet van je paar weken vrij, je zal ze wel nodig hebben om weer te wennen,
    bedankt dat we hebben mogen meegenieten.....

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Nepal & Tibet!

Aziejuhh

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

Op huus an!

06 Oktober 2014

Fantastisch en vreselijk Tibet!

24 September 2014

Tapaaiko ke photo kena saktjoe?

15 September 2014

Around Annapurnaaaa!

15 September 2014

Kathmandu & Pokhara
Nienke

Op deze weblog kun je lezen of ik nog in leven ben en wat ik verder uitspook. Ik zou het leuk vinden als je een bericht achterlaat!

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 2621
Totaal aantal bezoekers 25696

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

Nepal & Tibet!

26 Maart 2014 - 13 April 2014

Al-Mamlakah al-Urdunīyah al-Hāshimīyah = Jordanië!

20 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Geneeskunde in Ghana

05 Juli 2008 - 18 Augustus 2008

Uitwisseling Zuid-Afrika

Landen bezocht: